aroma

Wat is geurmarketing? - Hoe kan jij geurmarketing inzetten?

Geurmarketing - Wat is Geurmarketing?
Geurmarketing, wat is het en hoe kan jij er van profiteren?

Geurmarketing is het inzetten van geur vanuit een commercieel oogpunt. Als geurmarketing goed ingezet wordt in een commerciële omgeving zal het alle uitingen omtrent uw merk of product versterken. Geur gaat nauw samen met herkenning. Het resultaat is een diepgaande en langere connectie met uw klant.

Geurmarketing is niet alleen commercieel

Naast geurmarketing in een commerciële omgeving wordt geurverspreiding ook ingezet in andere branches zoals de zorg, musea, particulier en in kantoren. Geurmarketing wordt dan vooral ingezet om de sfeer en gemoedstoestand positief te beïnvloeden of om nare geuren weg te nemen. De term 'geurmarketing' is dan eigenlijk niet meer helemaal juist, maar wordt desondanks voor dergelijke toepassingen toch vaak wel gebruikt.

Geurmarketing - De voordelen van geurmarketing

Voordelen van geurmarketing: wat heb ik er aan?

Geurmarketing brengt uw communicatie op een hoger niveau. De resultaten van geurmarketing zijn bewezen: tevreden klanten die uw merk, product of gelegenheid herinneren en langer blijven. Op de juiste manier toegepast, heeft geurverspreiding een bewezen positief effect op:

  • Klanttevredenheid: de juiste geur zorgt ervoor dat mensen zich prettig voelen en hun ervaringen met uw bedrijf positiever beoordelen.

  • Verblijfsduur: mensen zullen langer blijven daar waar ze zich prettig voelen.

  • Koopbereidheid én omzet: geuren kunnen aantrekken, overtuigen en overhalen

  • Merkherinnering en klantenbinding: mensen kijken terug op een prettige ervaring en zullen hierdoor eerder geneigd zijn terug te keren.

  • Communicatie en beleving: geur kan andere communicatie uitingen versterken. Het laat tekst en beeld tot leven komen en kan een product of ruimte een vleugje luxe en prestige mee geven.

  • Concurrentievoordeel: met de juiste geur onderscheidt u zich van uw concurrenten en biedt u een complete beleving aan uw klant of gast.

  • Associatie en herkenning: een beeld zegt meer dan 1000 woorden, maar geur heeft een directe verbinding met emotie en geheugen. Geur brengt u in een tel terug in de tijd.

  • Geurverwijdering: inzet van een geursysteem kan nare geuren verdrijven en een prettige ambiance ervoor terugbrengen.

Advies in Geurmarketing
Wat kan geurmarketing voor mij betekenen?

Daar kunnen wij je bij helpen. Door onze jarenlange ervaring in geurmarketing en geurverspreiding in het algemeen zijn wij in staat om voor elke situatie een geschikt geuradvies aan te bieden. Dit geuradvies bieden wij helemaal gratis aan en wordt aangeboden door een van onze specialisten. Bereik ons op 0682763700 of  Klik hier om ons direct te bellen. Of neem contact op via deze link:

KLIK HIER VOOR EEN VRIJBLIJVEND GEURADVIES

Volgende lezen

Geurverspreiding voor in elke ruimte
Geurmarketing voorbeelden - bekende voorbeelden van geurmarketing

Laat een reactie achter

Deze site wordt beschermd door recaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.