aroma

Geurmarketing Retail - Geurverspreiding in Winkels - Ervaar het effect van Aroma

Geurmarketing Retail - Geurverspreiding in Winkels

Geurmarketing Retail - Geurverspreiding in Winkels

Geurmarketing in de Retail - Geurverspreiding in Winkels

Geurmarketing in de retail is waarschijnlijk wel de bekendste toepassing van geurmarketing. De juiste geurverspreiding in uw winkel of winkels zorgt voor merkherkenning, verhoogde klantloyaliteit en klanttevredenheid, langer verblijf en hogere omzet. 

Versterkt de belevenis rondom een winkel/merk

Creëer een unieke ambiance met geurmarketing die uw winkel of merk versterkt. Zeventig procent van alle aankopen wordt beslist op de winkelvloer. Het toepassen van geurmarketing zorgt ervoor dat andere aspecten die onze zintuigen prikkelen, zoals licht, geluid en inrichting, verder versterkt worden. Het resultaat is een diepgaande en langere connectie met uw klant.

De inzet van geuren in winkels zorgt ervoor dat klanten zich prettig voelen in uw winkel en daardoor langer in uw winkel verblijven. Voorwaarde is wel dat de geur één geheel is met de stijl, inrichting en aankleding van uw winkel. 

Met geur in uw winkel stimuleert u het welzijn van uw klanten en verhoogt u de gepercipieerde waarde van uw producten. Met geurmarketing prikkelt u de zintuigen van uw klanten en voedt u merktrouw en merkvoorkeur. U kunt kiezen voor een ambiance geur voor uw winkel of voor specifieke geuren voor delen van uw winkel of bij bepaalde producten of productgroepen. 

Geurmarketing retail - geurmarketing in showroom

Geurmarketing in showroom of warenhuis, hoe?

Bij geurmarketing in een showroom wordt traditioneel vaak in de hele showroom een geur verspreid. Klanten raken echter binnen zo'n 6 minuten gewend aan een geur en nemen na verloop van tijd de geur dus niet meer waar. Wat wij aanraden en vaak realiseren bij klanten in de retail sector is om dit op de volgende manier aan te pakken: op specifieke plekken verspreiden we aroma, hierdoor worden er geuraccenten gecreëerd waardoor de geur steeds weer opvalt. Dit zorgt ervoor dat de voordelen van geurmarketing optimaal uitpakken.

Denk bijvoorbeeld aan een geursysteem bij de entree van uw winkel en een geurverspreider bij de paskamers. Of creëer een eigen beleving en varieer met geurmarketing per afdeling, productgroep of merk. Bijvoorbeeld in een tuincentrum met de diversiteit aan producten of in een warenhuis. Of in een keuken showroom een rustieke geur bij de meer klassieke, landelijke keukens en een frisse geur bij de moderne keukens. Als u uw producten verkoopt via een shop-in-shop formule kunt u deze ook uitrusten met een geurverspreider en zo met geurmarketing in een multi-brand store de aandacht voor uw merk vragen.

Geurmarketing Retail - Geurmarketing voor een product promotie

Productpromotie

Een speciale promotie van een nieuw product, ook hier mag een vleugje geurmarketing naar onze mening niet missen. Bij een product promotie adviseren wij het gebruik van een unieke aroma waardoor de promotie als een belevenis wordt ervaren. Benieuwd hoe je dit moet aanpakken? Klik hier en neem contact met ons op en onze specialisten helpen je verder.

Ook geurmarketing toepassen?

Geurmarketing toepassen in de retail sector of in een andere sector? Onze specialisten helpen je verder met een 100% vrijblijvend geuradvies op maat.

KLIK HIER VOOR EEN GRATIS GEURADVIES OP MAAT 

Volgende lezen

Geurmarketing Horeca - Geurverspreiding in de horeca
Complete gids voor Geurmarketing

Laat een reactie achter

Deze site wordt beschermd door recaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.